Monday, November 02, 2009

Loeng 9 - Kirjeldage ajaveebis enda kogemusi mõne vaba tarkvaratoote kasutamisega.

Üheks programmi näiteks valin Firefox'i. Kindlasti olen seda märganud, et Firefox on läinud järjest kiiremaks, näiteks versioon 1.x oli enam-vähem okei aga siis 2.x oli nagu juba kiirem ja nüüd see viimati välja lastud 3.5.4 on ikka tõesti kiire ja seda just võrreldes suure konkurendi Internet Explorer 8-ga. Paratamatult tuleb Firefox'i võrrelda ikka Internet Explorer 8-ga. Ma tunnen, et Firefox'il puudu see, et sa saad avada uue tab'i ja siis kogu oma eelmise sessiooni. Selle korvab see, et kui sul on avatud näiteks mingi arv tab'e, siis kui sa järgmise kord avad Fireforx'i, siis avatakse ka need samad tab'id, seega väga mugav jätkata sealt kus pooleli jäi. Samas ei ole ma veel näinud, et Firefox'il oleks sellistp robleemi olnud nagu Internet Explorer 8-l, et mõnikord avades uue tab'i jääbki see laadima ja midaig ei juhtu. Lisaks on Firefoxil väga lahedad pluginid, näiteks ilmateade.
Teine programm, mida ma palju olen kasutanud on OpenOffice'i Calc, mis on siis Microsoft Office'i Exceli analoog. Tööl on vaja teha analüüside puhul kasutajaliidese pilte ning Exceliga on palju raskem teha, kuid Calc'iga on hoopis lihtsam teha, seda on nagu mitmed vajalikud funktsioonid ja Calc on ses suhtes nagu kasutaja sõbralikum. Võimalik, et see tundub ainult mulle aga Excelis on asi ehk liiga automatiseeritud kuidagi ja tänu nendele tab'idele sa pead mõnda funktsiooni kaua-kaua otsima ennem kui sa leiad selle, mida tahtsid.
Kolmandas programm, mida ma vähem kahest eelmisest olen proovinud, on GIMP, mis on nagu kalli Photoshopi analoog aga sisaldab mu arvates kõik vajalikud põhilised fotoediteerimise funktsioone. Väga hea programm, kui sul vaja lõigata mingit osa pildist välja või siis kui sul vaja näiteks vähendada pildi mahtu ja sellega ka kvaliteeti.
Kokkuvõtteks võib seda öelda, tasulistele tarkvaradele on loodud väga häid ja üldsegi mitte halvema kvaliteediga ja vähemate funktsioonidega programme, mida soovitaks ka teistel proovida

No comments: